30 Aralık 2010 Perşembe

PETEKLİ BALI BIÇAK KULLANMADAN NASIL PARÇALARIZ?

Değerli Dostlar,
Daha önceleri edindiğimiz bilgilerde petekli balı parçalamak için sıcak su içine bir bıçak koyup bu bıçak yardımıyla balınızı kesin deniliyordu ve bizde öyle yapıyorduk.Ancak bıçak kullandığımız zaman,balın yoğunluğu çok olduğundan bıçak biraz ilerledikten sonra iki yüzeyine bal yapışıyor ve kesme işlevinden çok petekleri kırarak ilerliyor ve geçtiği yerde sırlanmış alanı tahrip edip koyduğumuz kaba epey bir süzülmüş bal akıyor ve boşamış peteklerin görüntüsü hoş olmuyordu.Bende tel kullanmaya karar verdim ve hem kolay hemde tahribatın az olması hasebiyle benim gibi bıçak kullanmayı sevmeyen arkadaşlarımıza faydası olur düşüncesiyle paylaşmaya karar verdim.Aşağıda iki adet çerçeve görüntülerü yayınladım.Hemen alttaki resim 28.12.2010 günü parçaladığım bir çerçeveye ait.En alttada 1 adet daha var onuda kurban bayramında resimlemiştim.
Önce yeterli derecede sırlı bir çerçeve seçiyoruz.Bu çerçeveler soğuk bir odada muhafaza ediliyor(Evimin salonunda).
Daha sonra mutfağa getirilip steril eldiven giyiyoruz.

Sonra telleri küçük bir karga burnu yardımı ile çerçeve iç tarafından kesiliyor.Kestiğimiz telin uçunu karga burnu ile tutup gerdirerek yavaş yavaş çerçevedeki karşı bağlantısına doğru çekiyoruz.

Çerçevede takılı tüm tellerden bu şekilde kurtuluyoruz.(Arıcılık yapmazdan önce aldığımız petekli balın içinden bazen tel çıkardı sebebini sonradan tabiiki anladık)

Telleri çıkardığımız yerlerde yaklaşık yarım cm lik bir hasar oluşuyor sadece çerçevenin bir yüzünde.Diğer yüzü hiç bozulmamakta.
Yine çerçevelere kullandığımız telden yada başka bir sağlam çelik bir telden 20 cm kadar elimize alıp çerçevenin iç kenar boşluğundan bir ucunu karşıya geçirip baş parmaklarımıza 2 tur dolayarak eğer balsız bölümler varsa önce teli gerdirip boş kısımla ballı kısımın arasında kolayca dolaştırarak 1.işlemi bitiriyoruz.Ancak bir yardımcınız ve birde foto çekecek iki kişi gerkiyor.
Kenarından kestiğimiz boş yada yarım petekleri bir tabağa alıyoruz.
Artık çerçevedeki tam dolu bölümü koyacağımız kaba göre tel yardımıyla peynir dilimler gibi keyfinize göre istediğiniz büyüklükte kesebilirsiniz.
Koyacağımız kap mutlaka kapalı hava almayacak bir kap olmalı.
Ben saklama kabına hazırladım.
Belki deneyip hoşnut olan olurda bize dua eder.Çünkü biz bilmediğimiz birşeyi buradan paylaşan dostlara hep dua ediyoruz.

Peteği telle keserken. Fotolar biraz bozuk oğlum Erdal henüz alışamadı. İdare edeceğiz artık.



Ballı petekleri kaba yerleştirirken kısa bir meyve bıçağına ihtiyacınız olacak.Çünkü kabın içine peteği koyarken kap duvarı ve petek arasına parmağınız girmeyeceği için bıçağın ucu ile tutmak daha iyi oluyor petek ezilmiyor.
Alttaki çerçevede kurban bayramında bozuldu. 17.11.2010 günü.
Yine kenardan çıkarılan boş ve yarımlar ayrı tabakta ful dolu petekler kapta.




Manzara bu. Umarım bizim gibi acemi dostlara faydalı olur.



Tüm dostlara mutlu,huzurlu,bol verimli,esenliklerle dolu bir yıl diliyorum.
Hoşça ve esen kalın.








12 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hadise yiyenlere afiyet olsun.Sevgi ve saygılarımla

muhteşem turunç dedi ki...

Yaw Tuncay abi senin bu peteğin bir sürü yeri boş:) neyse abi anlatımın güzel olmuş sağlıcakla kal.

bekir dedi ki...

emeginize saglık güzel görüntüler ögrenmiş olduk sayenizde ...afiyet olsun ballarda saygılar

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Tuncay balı bulduk, şimdi parçalanmasımı kaldı yav::))
Afiyetler olsun.
Sağlıcakla kal.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

İlhami Abi,
Çok sağolasın,teşekkür ederim.Buralara yolun düşerse fakirhaneye bekleriz.
Muhteşem Abi,
Biz sizleri örnek alarak paylaşımlar yapmaya çalışıyoruz.Peteklerin boş kısmına gelince;dolu dolu petekler yayınlayan arkadaşlar oldu,biz de ful sırlı dolu yayınlarsak bir anlamı olmaz.Boş,yarım,...neysek bizi herkes öyle olduğumuz gibi görsün ve öylece bilsin istedim.Biz buyuz abi.Mutlu yıllar diler ve saygılarımı sunarım.
Bekir Abi,
Bende size teşekkür ederim.Nice güzellikler hep sizlerle olsun.
Saygı ve selamlar.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Ali Abi,
Bal konusunda hiç sıkıntımız olmadı çok şükür.30 kasım 2011 deki yazımın en sonundaki resimdeki katlarda hacı amcaya:
-Bunlar iyi havalansın diye 3 kat dedik ama içleri bal doluydu.Şimdi kalkıp inkar etmemek lazım.Arısıda karniyol desek birileri kızacak ama ortadaki gerçeği de söylemek boynumuzun borcu,bu işin birde babalı var.Aynı arıya sıcakta formik verip birde laktik banyosu yaptırıp söndürdüm ve bunu da paylaştım hiçte gocunmuyorum.Ama balları bize kaldı.Parçalama meselesi ise; benim gibi acemi insanlara ufak bir katkımız olur mu düşüncesinden yola çıktım.İnşallah insanlara faydamız olurda bir kişi "Allah razı olsun" derse bize dünyaları bağışlamaktan çok daha makbule geçer.Yeni yılını kutlar saygı ve selamlarımı gönderirim.Sağlıcakla kal.

Mesut BULUT 05052601954 dedi ki...

ALLAH RAZI OLSUN TUNCAY ABİ

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Mesut Bey,
Allah sizden de binlerce kez razı olsun.Bu sözün kıyetini bilenlerdeniz elhamdülüllah.
Kayseri'den Çorum-Alaca'ya saygı ve selamlar.

adige2206 dedi ki...

karla ekmek yemeyi saymassak eğer
yüzyılın en buyuk icadı diyebiliriz.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Fatih,
Karla ekmek yeme işinin yayınınıda sana bıraktım.Onu da sen yayınlarsın artık.
Selamlar.

arıbeyi dedi ki...

Tuncay Bey balını nasıl kestiğini öğrendikte telle kestiğin balın yemesi nasıl oluyor? Onun da resimlerini yayınlada okuyanların ağzı sulansın da, bal yemek gelsin akıllarına. Hem arıcılarımızın bal satışları da artar bu arada.
Güzel ve hoş bir paylaşımdı. Tebrikler.
Bu arada ben de balla ilgili bir bilgi yazayım.
Bal en güzel yoğurtla yenir. Biliyor muydunuz? Deneyin isterseniz.
SAYGILARIMLA.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Hüseyin Abi,
Balı yerken 2 adet resmim vardı koymamıştım ayıp olurmu acaba düşüncesiyle ama,en sona yerleştirmeye çalışacağım.En güzel tarafıda tam işin başındayken ufak parçalardan yemesi hoş oluyor.Yoğurtla yemeside dediğiniz gibi çok güzel oluyor içiniz kıyılmıyor.
Ben paylaşım seçerken daha önceden biryerde okumadığım bilgi olmasına veya başıma gelen olumsuzlukları paylaşmaya çalışıyorum,tamamen acemi ve hobicilerin işine yarayacağını düşünerek.Yoksa üstadlara iş öğretmek gibi bir niyetim asla olamaz ve olmadı.Sizler gibi üstadlardan çok şey öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum,Allah razı olsun.
Saygı ve selamlar