28 Nisan 2008 Pazartesi

KOVANLARDAKİ GELİŞME HIZI

Bu sene çiçek durumu gayet iyi ve arılar oğul eğlimine girmediler.Ancak kışı nerdeyse aynı nüfusla çıkaran arılarda gelişme hızı aynı değil.Ana arıları geçen yıl çıkmış genç anaları yani hepsi de 1 yaşında.Ancak kimisi 10 çıtayı doldurup kat isterken en zayıfıda 4 çıtada kaldı.Güçleri eşitlemek için güçlü kovandan zayıf olana 1 adet arılı yavrulu takviye yaptım.Diğerlerinede ham çerçeve vererek kat atılacak seviyeye getirdim.En güçlü olanada 2çerçeve arılı ballı polenli kata çıkarıp kata 2 ham çerçeve kuluçkalığada 3 ham çerçeve koyarak alanı genişletip rahatlattım.

Yalnız bu güçlü koloni 10 çerçeveye hınca hınç sıkışmasına rağmen oğula meyletmemiş hiç meme yok.Geçen yıl 7 nisanda oğullamaya başlayan kovanları zaptedememiştim.Her hafta ana memesi kesmekten canım çıkmıştı.Hatta eski yazılarımda da arımın oğula çok meyilli olduğunu yazmıştım.Bu yıl ise 7 çerçevelik bir kovanımda ana memesi gördüm.Haftaya süt koyarlarsa sütünü almayı deneyeceğim ilk kez.
Tüm dostlara saygılar.

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hadise,sizlerin başarılı ve verimli bir sezon yaşamanız bizide mutlu edecektir,bu yoldaki hazırlıklarınızda kolaylıklar ve bol verimli bir sezon dilerim.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

İlhami Abi,
Bölge itibarıyle kıyı kesimlerine göre çiçek ve kovan gelişimi olarak biraz geriden takip etmemiz benim için bir avantaj.Mevsimsel bakım ve gerekli müdahaleleri yapmak için sizi ve dostları takip ediyorum.Bloglarda yapılanları izledikten sonra ne yapılacağı gün gibi meydana çıkıyor.Tabii ki işim kolaylaşmış oluyor.
Size ve dostlara buradan saygı ve selamlarımı gönderiyorum.